Uusimman jäsenkirjeen voit lukea tästä. Vanhemmat löydät sivun alaosasta vuosittain ryhmiteltynä.

JÄSENKIRJE 6/2020

Tampereella 24.9.2020

Lämpimät onnittelut, hyvät Suomen Työväen Musiikkiliiton jäsenryhmät!

Suomen Työväen Musiikkiliitto täyttää 100 vuotta perjantaina 25.9.2020. Koska liitto on yhtä kuin sen jäsenet, on suurena juhlapäivänä syytä onnitella teitä kaikkia. Hienoa, että olette mukana tässä historiallisessa hetkessä! Vaikka suuri juhlatapahtumamme siirtyi vuodella eteenpäin vallitsevien olosuhteiden vuoksi, toivotaan että juhlavuonna laulun ja soiton ilo kuitenkin näkyy ja kuuluu!

Oheisessa jäsenkirjeessä on tietoa juhlavuodesta sekä muista ajankohtaisista asioista.

1. HYMNI TYÖLLE -KIRJA JULKAISTAAN 26.9.2020

STM 100 -juhlavuoden suurhanke, historiateos Hymni työlle julkaistaan Tampereella, Työväenmuseo Werstaan Bertel-salissa lauantaina 26.9.2020 klo 14.

Tilaisuuteen on vapaa pääsy, mutta yleisömäärä on koronaepidemian vuoksi erittäin rajattu. Suosittelemmekin ensisijaisesti seuraamaan tilaisuutta etänä. Julkistustilaisuutta voi seurata Facebook-livelähetyksenä osoitteessa www.facebook.com/musiikkiliitto joko reaaliaikaisesti tai jälkeenpäin, ja lähetystä voi seurata myös Facebookiin rekisteröitymättä.

2. HISTORIIKIN TARJOUSKAMPANJA VOIMASSA LOKAKUUN LOPPUUN

Hymni työlle -kirjaa voi tilata 26.9.2020 alkaen liiton toimistosta (info tai p. 050 414 3442). Kirjan normaalihinta on 69 € (+ toimituskulut) ja jäsenhinta STM:n jäsenryhmien jäsenille 50 € (+ toimituskulut).

Jäsenryhmillä on mahdollisuus tilata kirjaa ryhmätilauksena edulliseen tarjoushintaan lokakuun loppuun asti! Tarjoushinta on 39 € (+ toimituskulut) ja tarjous koskee jäsenryhmien tekemiä vähintään kolmen kirjan ryhmätilauksia. Tilaukset tulee tehdä viimeistään 31.10.2020 sähköpostilla os. info. Laitathan viestiin seuraavat tiedot: tilattavien kirjojen määrä, jäsenryhmän nimi, omat yhteystietosi, toimitusosoite + vastaanottajan puhelinnumero (tai tieto jos mieluummin noudat kirjat STM:n toimistolta) ja laskutustiedot.

Varmistathan, että yhdistyksesi jokainen jäsen saa halutessaan oman kirjansa. Välitäthän siis tiedon tilausmahdollisuudesta ryhmänne jäsenille. Kokoamalla yhteisen ryhmätilauksen saatte kirjat nyt huomattavan edulliseen hintaan!

Suomen Työväen Musiikkiliiton internetsivulle avautuu 1.10. kirjan sisältöä koskeva tietokilpailu, jossa oikein vastanneiden kesken arvotaan viisi palkintoa. Kilpailu on avoinna lokakuun ajan.

3. JUHLAVUODEN TIEDOTUS

STM:n 100-vuotisjuhlavuotta kannattaa hyödyntää myös jäsenryhmien omassa tiedotuksessa. Liiton internetsivuilta löytyy 21.9.2020 julkaistu lehdistötiedote, jossa on tietoa juhlavuodesta ja liitosta. Jäsenryhmät voivat käyttää tiedotetta esim. omilla internetsivuillaan tai vaikkapa lähestyä omaa paikallislehteä juttuidealla. Silloin kannattaa lehdistötiedotteen mukaan laittaa perustiedot omasta ryhmästä sekä ryhmän yhteyshenkilön yhteystiedot. Tiedotukseen liittyvissä asioissa voi yhteyttä ottaa myös liiton toimistoon.

Juhlavuoden ajaksi on jäsenryhmien käyttöön tehty myös STM 100 -juhlalogo, joka on ladattavissa liiton internetsivuilta. Logoa voi käyttää kaikessa tiedotuksessa, esim. internetsivuilla tai konserttimainonnassa.

4. TSL-KURSSITUEN KÄYTTÖ

Mikäli ryhmällänne on jäänyt / jäämässä vuodelle 2020 myönnettyä TSL-tukea käyttämättä, ettekä ole asiasta aiemmin ilmoittaneet, tulee siitä ilmoittaa nyt viipymättä STM:n toimistoon, info tai p. 050 414 3442.

Avustuksen saajalla on velvollisuus ilmoittaa peruuntuneista tai pienentyneistä kursseista välittömästi, jotta avustus voidaan ohjata muuhun käyttöön. Myönnetty avustus on käytettävä myöntämisvuoden aikana. Alustavasti myönnetyn tuen määrä voi muuttua, jos hyväksyttäviä opetustunteja tai kuluja ei ole tarpeeksi. Tuki voi kattaa korkeintaan 50 % kuluista.

5. TSL-KURSSITUEN HAKU VUODELLE 2021

STM:n jäsenryhmillä on jälleen mahdollisuus hakea Työväen Sivistysliiton kurssitukea toimintaansa. TSL-kurssituen haku vuodelle 2021 alkaa 1.10.2020 osoitteessa www.musiikkiliitto.fi/tsl. Haku päättyy 25.10.2020. Tukea haetaan koko ensi vuodelle eli kaikkiin vuoden 2021 aikana järjestettäviin kursseihin.

Kurssitukea voi hakea kurssimuotoiseen koulutustoimintaan. Kurssi on suunniteltu opinnollinen tapahtuma, jossa vähintään 10 opiskelijan ryhmä perehtyy kouluttajan johdolla opiskeltavaan aiheeseen. Kurssille pitää määritellä oppimistavoitteet. Kurssituen enimmäismäärä myönnetään hakemuksen perusteella. Toteutunut kurssi raportoidaan ohjeiden mukaan, minkä jälkeen kurssituen lopullinen määrä vahvistetaan. Tarkempaa tietoa löydät STM:n internetsivuilta.

6. JOULUTERVEHDYKSET TYÖVÄEN SÄVEL -LEHTEEN

Vuoden viimeisessä Työväen Sävel -lehden numerossa julkaistaan perinteiset joulu- ja uudenvuodentervehdykset. Tervehdysten tarkoituksena on toivottaa rauhaisaa joulunaikaa muille Suomen Työväen Musiikkiliiton ryhmille ja tukea lehtemme olemassaoloa. Työväen Sävel 3–4/20 ilmestyy viikolla 48.

Ryhmän nimen julkaiseminen lehdessä maksaa 25 € ja sen lisäksi henkilönimet 2 € kappaleelta. Tervehdykseen liittyvät tiedot toimitetaan STM:n toimistolle, minkä jälkeen voitte maksaa tervehdykset suoraan STM:n tilille. Pyydämme käyttämään maksaessanne viitenumeroa. Jokaiselle ryhmälle on oma viitenumeronsa jäsenkirjeen mukana lähetetyssä listassa.

Nimilistojen palautukset ja maksut tarvitsemme 25. lokakuuta mennessä. Voitte lähettää julkaistavat tiedot, maksajan tiedot ja maksutiedot vapaamuotoisesti sähköpostilla (soila.takanen) tai sähköpostin puuttuessa jäsenkirjeen liitteenä lähetetyllä lomakkeella postitse toimiston osoitteeseen. Tervehdysten maksamisesta yms. käytännöistä on lisätietoja ko. liitteessä.

Onnea ja menestystä kaikille 100-vuotiaan Suomen Työväen Musiikkiliiton jäsenille!

SUOMEN TYÖVÄEN MUSIIKKILIITTO (STM) RY

Sanna-Mari Holma, toiminnanjohtaja