Puhallinorkesterien SM-kilpailut järjestetään 8.–9.5.2021 Tampereella Tampere-talossa. Järjestäjänä toimii Tampereen Puhallinorkesteriyhdistys eli Tampu.

Mikäli orkesterinne on ilmoittautunut keväältä 2020 siirtyneeseen kilpailuun, kilpailun osallistumisilmoitus tulee tehdä uudelleen tai vahvistaa aikaisempi ilmoitus.

Kilpailuissa järjestetään ensimmäistä kertaa kaikki kilpailusarjat: ammattilaissarja, A-, B- ja C-sarjat sekä vapaa sarja. A-, B- ja C-sarjat ovat kilpailusarjoja. Mikäli ammattilaissarjaan osallistuu vähintään 3 orkesteria, järjestetään ammattilaissarja kilpailusarjana. Muussa tapauksessa se järjestetään katselmussarjana. Lisäksi vapaa sarja järjestetään katselmussarjana.

A-, B- ja C-sarjojen pakolliset teokset on tilattu tamperelaisilta säveltäjiltä Tampun saaman apurahan turvin. Teokset ovat saatavilla kunkin teoksen kustantajalta.

Tiedotus

Kaikki SM-kilpailuihin liittyvä tiedotus ja uutisointi löytyy kilpailujen internetsivuilta osoitteesta www.posmk.fi (POSMK eli Puhallinorkesterien Suomenmestaruuskilpailut).

SM-kilpailulautakunnan (STM, SPOL, FSSMF ja SOLI) tarkastamat SM-kilpailujen säännöt ja ilmoittautumisohjeet löytyvät jo sivustolta.

Lisätietoja suoraan kisasivuilta www.posmk.fi