Juhlavuosi huipentuu 25.–26.9.2020 – liiton 100 vuotta aiemmin järjestetyn perustamiskokouksen päivämäärinä – vietettävään STM 100 -juhlatapahtumaan Tampereella. Juhlia vietetään osin perinteisellä ja osin uudella ohjelmalla. Tarkoituksena on tarjota osanottajille runsaasti esiintymismahdollisuuksia, mutta myös mahdollisuus juhlintaan!

Musiikkijuhlan alustava ohjelma

Perjantai 25.92020

klo 16 Tampereen kaupungin vastaanotto (jäsenryhmien edustajat ja kutsuvieraat)

klo 18 Historiakonsertti, Puistotornin juhlasali Konsu

Perjantaina vietetään Tampereen Puistotornin juhlasali Konsussa yhteistä iltaa maratonkonsertin muodossa. Luvassa on jäsenryhmien esityksiä, sävellyksiä 100 vuoden varrelta sekä rentoa yhdessäoloa musiikin ja ruoan parissa. Konsertissa julkistetaan liiton uusi historiikkiteos.

Lauantai 26.9.2020

klo 11-15 Esiintymisiä kauppakeskuksissa ja kulttuuritalo Laikussa

klo 12-16 Juhlakonsertin harjoitukset Tampere-talossa (juhlakonsertin esiintyjille)

klo 15.30 Ktusuvierastilaisuus, Tampere-talo (jäsenryhmien edustajat ja kutsuvieraat)

klo 17 Juhlakonsertti, Tampere-talo, Iso sali

Konsertissa esiintyy monipuolinen joukko STM:n jäsenryhmiä. Juhlakonserttikokonaisuuden on suunnitellut STM:n taiteellinen toimikunta ja tarkoituksena on tarjota juhlava ja jäsenryhmien omaa toimintaa esittelevä konserttielämys koko jäsenistölle, niin yleisönä oleville kuin esiintyjillekin. Luvassa on mm. uuden tilausteoksen kantaesitys sekä tietysti koko yleisön kanssa esitettävä Työväen marssi.

klo 20 Iltajuhla, Tampere-talo, Sorsapuistosali

Ohjelmassa illallinen, musiikkia ja vapaamuotoista yhdessäoloa.

Sunnuntai 27.9.2020

Halukkailla kuoroilla / pienryhmillä (myös pienemmät soitinyhtyeet) esiintymismahdollisuus kulttuuritalo Laikun musiikkisalissa.

Osallistumismaksut ja pääsyliput

Alustavasti arvioitu osallistumismaksu on 20 € / henkilö jäsenryhmien jäsenille. Osallistumismaksu sisältää pääsyn kaikkiin konsertteihin sekä tapahtuman käsiohjelman. Lisäksi voi ostaa ruokailulipun perjantai-illan konsertin yhteydessä järjestettävään ruokailuun (hinta n. 20 € / henkilö). Iltajuhlaan osallistuminen edellyttää erillisen illalliskortin ostoa (hinta-arvio n. 40 € / henkilö). Ruokailujen hinnat tarkentuvat kevään 2020 aikana.

Perjantai-illan historiakonserttiin ja iltapalalle sekä lauantain iltajuhlaan myydään ennakkolippuja myös jäsenten aveceille. Lauantain juhlakonserttiin on myynnissä lippuja myös ulkopuoliselle yleisölle. Lippujen hinnat ja myyntipaikat tarkentuvat kevään aikana.

Ilmoittautuminen

Jäsenryhmille on lähetetty linkki ennakkokyselyyn musiikkijuhlaan osallistumisesta ja esiintymistoiveista. Varsinaiset ilmoittautumiset tehdään huhtikuussa 2020.

Majoittuminen

STM 100 -musiikkijuhlan aikana hotellimajoitusta Tampereella tarvitsevat hoitavat huonevaraukset itse suoraan hotelleista. Katso lisätietoja hotellivaraukset-sivulta.