Uusimman jäsenkirjeen voit lukea tästä. Vanhemmat löydät sivun alaosasta vuosittain ryhmiteltynä.

Jäsenkirje 5 / 2018

Tampereella 23.10.2018

Syksyinen tervehdys Suomen Työväen Musiikkiliitosta,

ohessa seuraa uusin jäsenkirjeemme, josta löydätte STM:n ajankohtaisia tiedotteita. Sinut on ilmoitettu ryhmäsi yhteyshenkilöksi, joten tämä jäsenkirje on lähetetty siis vain Sinulle. Toivommekin, että välität kirjeen kaikille ryhmänne jäsenille ja johtajille. Jäsenkirje on luettavissa myös STM:n internetsivuilla (www.musiikkiliitto.fi -> STM-info -> jäsenyys -> jäsenkirjeet).

1. JOULUTERVEHDYKSET TYÖVÄEN SÄVEL -LEHTEEN

Vuoden viimeisessä Työväen Sävel ‐lehden numerossa julkaistaan perinteiset joulu‐ ja uudenvuodentervehdykset. Tervehdyksien tarkoituksena on toivottaa rauhaisaa joulunaikaa muille Suomen Työväen Musiikkiliiton ryhmille ja tukea lehtemme olemassaoloa. Työväen Sävel 4/18 ilmestyy 4. joulukuuta.

Ryhmän nimen julkaiseminen lehdessä maksaa 25 € ja sen lisäksi henkilönimet 2 € kappaleelta. Tervehdykseen liittyvät tiedot toimitetaan STM:n toimistolle, minkä jälkeen voitte maksaa tervehdykset suoraan STM:n tilille. Pyydämme käyttämään maksaessanne viitenumeroa. Jokaiselle ryhmälle on oma viitenumeronsa tämän tiedotteen liitteenä olevassa listassa.

Nimilistojen palautukset ja maksut tarvitsemme 8. marraskuuta mennessä. Voitte lähettää julkaistavat tiedot, maksajan tiedot ja maksutiedot vapaamuotoisesti sähköpostilla (Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.) tai sähköpostin puuttuessa liitteenä olevalla lomakkeella postitse toimiston osoitteeseen. Tervehdysten maksamisesta yms. käytännöistä on lisätietoja liitteessä.

2. TSL-TUEN HAKU VUODELLE 2019

STM:n jäsenryhmillä on jälleen mahdollisuus hakea Työväen Sivistysliiton kurssitukea toimintaansa. TSL-tuki vuodelle 2019 haetaan 17.10.–1.11.2018 välisenä aikana. Tukea haetaan koko ensi vuodelle eli kaikkiin vuoden 2019 aikana järjestettäviin kursseihin. Voitte jakaa toimintanne useammaksi kurssiksi. Hakulomake on avautunut 17.10. osoitteessa www.musiikkiliitto.fi/tsl.

Kurssitukea voi hakea kurssimuotoiseen koulutustoimintaan. Kurssi on suunniteltu opinnollinen tapahtuma, jossa vähintään 10 opiskelijan ryhmä perehtyy kouluttajan johdolla opiskeltavaan aiheeseen. Kurssille pitää määritellä kurssisisältö ja oppimistavoitteet.

Kurssituen määrä päätetään hakemuksen perusteella. Tuen määrä on 10–25 € / tunti, kuitenkin maksimissaan puolet kuluista (eli kuluja pitää olla 20 euroa 10 euron tukeen).

Tarkempaa tietoa löydät STM:n internetsivuilta, www.musiikkiliitto.fi/tsl.

3. JÄLKI-ILMOITTAUTUMINEN KOULUTUSVIIKONLOPPUUN

Suomen Työväen Musiikkiliitto järjestää ensi viikonloppuna 27.–28.10.2018 koulutusviikonlopun yhteistyössä STM:n Uudenmaan piirin ja Helsingin suomenkielisen työväenopiston kanssa Helsingissä (Kanneltalo, Kannelmäki). Luvassa on jälleen laadukasta ja monipuolista koulutusta. Lauantaina 27.10. keskitytään äänenmuodostukseen niin yksilönä kuin kuorolaulajanakin. Kouluttajina lauantaina ovat Teppo Lampela ja Laura Salovaara. Sunnuntaina 28.10. on luvassa paneutumista esiintymisjännityksen käsittelyyn ja katsaus musiikinteoriaan. Esiintymisjännityskoulutuksesta vastaa Jutta Holmberg ja musiikinteoriaa opettaa Vesa Lintula.

Varsinkin sunnuntain koulutukset sopivat kaikille, mutta myös lauantain koulutuksessa riittää antia myös soittajille! STM:n jäsenien on mahdollista osallistua myös pelkästään sunnuntain koulutuspäivään. (Mainitse siitä ilmoittautumisen lisätietokentässä). Kurssin hinta on 27 €.

Jälki-ilmoittautuminen kurssille on vielä mahdollista! Sähköinen ilmoittautumislomake on avoinna torstaihin 25.10. asti liiton internetsivuilla www.musiikkiliitto.fi/koulutus.

4. AITOON MUSIIKKIKURSSIT 2019

Aitoon musiikkikurssit järjestetään jälleen 25.6.–2.7.2019 Anna Tapion koululla Pälkäneellä. Musiikkikurssien ohjelmassa on tällä kertaa ainakin puhallinleiri, kapellimestarikurssit, kuoronjohtokurssi sekä pienen tauon jälkeen kuorolaulukurssi.

Aitoon musiikkikursseille ovat tervetulleita niin lapset, nuoret kuin aikuisetkin aloittelijoista edistyneempiin muusikoihin. Musiikkikurssien ammattitaitoiset ja innostavat opettajat tarjoavat monipuolista ja korkeatasoista opetusta. Musiikkikurssien ohjelmassa on kurssitarjonnan lisäksi useita konsertteja, vapaa-ajanohjelmaa sekä hauskaa yhdessäoloa! Anna Tapion koulu tarjoaa rauhallisen ja luonnonläheisen ympäristön Aitoon musiikkikursseille.

Tervetuloa mukaan viettämään ikimuistoista ja musiikintäyteistä viikkoa eri-ikäisten musiikinharrastajien ja osaavien musiikin ammattilaisten kanssa! Lisätietoja luvassa syksyn aikana osoitteessa www.musiikkiliitto.fi/musiikkikurssit.

5. SATEENVARJOTARJOUS

Syksyn sateisiin ja pimeneviin iltoihin voitte varautua tilaamalla STM:n tyylikkään sateenvarjon ja näppäriä heijastimia tarjoushintaan. Musta, 16-paneelinen laadukas sateenvarjo STM:n logolla maksaa vain 15 € (norm. 18 €) ja heijastimia saa nyt 3 kappaleetta 5€:n hintaan. Tilauksiin lisätään toimituskulut. Tilaa osoitteesta Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.. Tarjoukset ovat voimassa lokakuun ajan.

Syksyisin terveisin,

Suomen Työväen Musiikkiliitto (STM) ry