Suomen Puhallinorkesteriliitto on myöntänyt Valtakunnallisilla Puhallinpäivillä Helsingissä Vuoden Pinna 2018 -tunnustuksen. Tunnustuspalkinto myönnetään vuosittain harrastemusiikin parissa työskentelevälle orkesterinjohtajalle. Palkinnon tarkoituksena on korostaa koulutuksen ja alueellisen puhallinorkesteriharrastuksen merkitystä Suomen kulttuurielämälle. Valtakunnallisilla Puhallinpäivillä Helsingissä Vuoden Pinna 2018 -tunnustuksen sai kapellimestari Anu Pihl Tampereelta.

Puhallinpäivillä Suomen Puhallinorkesteriliitto jakoi myös Vuoden puhallinorkesteri -tunnustuspalkinnon kuopiolaiselle Haapaniemen Nuorisopuhallinorkesterille.

Suomen Puhallinorkesteriliiton pitkäaikaiselle puheenjohtajalle, Raine Ampujalle, myönnettiin liiton kunniapuheenjohtajuus, kun uudeksi puheenjohtajaksi valittii Anu Koskinen Lappeenrannasta.