Koronavirusepidemian huonon ennustettavuuden sekä liiton jäsenkuorojen ja -orkesterien pitkän harjoitustauon vuoksi ensi syyskuulle kaavailtu STM 100 -musiikkijuhla on päätetty siirtää vuodella eteenpäin. Musiikkijuhla järjestetään 24.–25.9.2021 Tampereella.

Musiikkijuhlan stm100-musiikkijuhla pysyy näillä näkymin pääsääntöisesti ennallaan. Luvassa on konsertteja ja esiintymisiä ympäri Tamperetta, mm. kauppakeskuksissa ja kulttuuritalo Laikussa. STM 100 -juhlakonsertti kuullaan la 25.9. klo 17 Tampere-talon Isossa salissa.

Juhlavuotta ei ole kuitenkaan kokonaisuudessaan siirretty, vaan juhlat vain jatkuvat entistä pitempään! Liiton järjestämä juhlavuoden virallinen ohjelma käynnistyy 100-vuotissyntymäpäivänä la 26.9.2020 liiton satavuotista historiaa sekä työväen musiikkiharrastuksen historiaa käsittelevän historiikkiteoksen julkistuksella, ja juhlavuosi huipentuu siis vuotta myöhemmin järjestettävään musiikkijuhlaan. STM 100 -juhlavuotta vietetään siten aina liiton 101-vuotissyntymäpäivään asti!

Myös liiton jäsenryhmät ja piirijärjestöt järjestävät STM 100 -aiheisia konsertteja ja muita tilaisuuksia aina syyskuuhun 2021 asti.

Tervetuloa mukaan juhlimaan 100-vuotiasta Suomen Työväen Musiikkiliittoa!

Lisätietoja:

Suomen Työväen Musiikkiliiton toimisto, p. 010 322 6644, info