Kimmon klarinetinsoiton pohjat on alunperin luotu 1960–70-luvun taitteessa Nokialla Antti Lindströmin luotsaamassa Puhallinyhtye Oktaavissa.

Tampereen Konservatoriossa Kimmo opiskeli Hannu Idin ja Pekka Ahosen johdolla ja valmistui sieltä klarinetinsoiton opettajaksi vuonna 1990. Vaihto-oppilaana Unkarissa Miscolcissa ja Budapestissa Kimmo oli keväällä 1990, ja hän on osallistunut klarinettitaiteilija Kálmán Berkesin mestarikursseille Suomessa Voionmaan opistolla sekä muualla Tampereella.

Suomen Klarinettiseuran toimintaan Kimmo on osallistunut levytysten ja konserttimatkojen muodossa Ruotsiin, Belgiaan ja Englantiin. 1990-luvulla perustetussa Tampereen Musiikkiteatterissa Kimmo tuli soittaneeksi lähes kymmenen vuoden aikana lukuisia operetteja ja musikaaleja.

Tampere Big Bandin perustamisen jälkeen (1984) Kimmo on myös toiminut Big Bandin saksofonistina, siis jo reilut kolmekymmentä vuotta. Kimmo on toiminut aiemmin myös Tampereen Big Band ry:n puheenjohtajana.

Kimmo toimii klarinetin- ja saksofoninsoiton lehtorina Huittisten musiikkiopistossa sekä Sastamalan musiikkiopistossa.