Aitoon musiikkikurssien kapellimestarikurssi järjestetään 28.6.−5.7.2022 Anna Tapion koululla Aitoossa Pälkäneellä. Kurssi on täynnä, mutta varasijalle voi ilmoittautua, ks. ohjeet alempana.

Kapellimestarien mestarikurssi on tarkoitettu kapellimestarina / orkesterin varajohtajana jo toimiville ja alan opiskelijoille. Kurssilla opiskellaan sekä puhallinorkesterin kanssa että luennoilla. Puhallinleirin A-orkesteri toimii mestarikurssin harjoitusorkesterina.

Kurssilla opiskellaan kapellimestarin tehtäviin liittyviä eri aihealueita, niin johtamistekniikkaa, tulkintaa kuin puhallinorkesterin harjoittamistakin. Kurssin kouluttajana toimii kapellimestari ja kuoronjohtaja Juha Törmä

Kurssilla käytetään opetuksen apuna videointia. Kurssin opetus on ryhmäopetusta. Kapellimestarikurssilaisten toivotaan myös soittavan mukana A-orkesterissa.

Lisäopetus

Kurssilaisten on lisämaksusta mahdollista saada opetusta instrumenttiopetuksen soitinvalikoiman soittimissa tai laulussa. Voit valita lisäopetuksen useammassa oppiaineessa, kussakin joko 6 x 45 minuuttia tai 6 x 30 minuuttia (laulussa 3 x 30 min).

Soittotuntipaketin soitinvalikoima: huilu, oboe, klarinetti, saksofoni, fagotti, käyrätorvi, trumpetti, pasuuna, baritonitorvi, tuuba ja lyömäsoittimet.

Instrumenttiopetuksen opettajat löytyvät Henkilökunta-sivulta.

Lisätuntipaketteja on tarjolla rajoitettu määrä.

Konsertit

Kapellimestarikurssin aikana järjestetään useita konsertteja. Lue lisää Konsertit-sivulta!

Kurssien osallistumismaksut

Kurssihinnat
Kapellimestarien mestarikurssi 690 €
Kapellimestarien mestarikurssi STM:n jäsenille 650 €
Lisähinnat
Soittotuntipaketti 6 x 45 min
Soittotuntipaketti 6 x 30 min
Laulutuntipaketti 3 x 30 min 75 €

Kurssihinnat sisältävät kapellimestarikurssin opetuksen ja täysihoidon (ruokailut ja majoitus kahden hengen huoneissa Anna Tapion koululla).

Jos haluat osallistua kursseille ilman majoitusta, voit kysyä kurssihintoja ateriapaketilla STM:n toimistosta (info tai p. 050 414 3442).

Yhden hengen huoneessa yöpyminen on mahdollista lisämaksusta (100 €). Yhden hengen huoneita on kuitenkin rajoitettu määrä, joka varmistuu ilmoittautumisajan päätyttyä.

Kaikkia lisätuntipaketteja on tarjolla rajoitettu määrä.

Ilmoittautuminen

Kapellimestarien mestarikurssi on täynnä. Voit ilmoittautua kurssille varasijalle. Otamme yhteyttä, mikäli kurssipaikkoja vapautuu.

Kapellimestarikurssille ilmoittaudutaan sähköisellä lomakkeella:

Ilmoittaudu KAPELLIMESTARIKURSSILLE

Tietojen täyttämisen jälkeen paina "lähetä". Ilmoittautumislomakkeen lähettämisestä ei tule automaattista vahvistusviestiä, vaan Suomen Työväen Musiikkiliiton henkilökunta vahvistaa ilmoittautumisen lähettämällä sähköpostiviestin muutaman päivän sisällä.

Aitoon musiikkikursseilla on rajallinen määrä paikkoja ja ne täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Kurssien osanottajille lähetetään kesäkuussa kurssikirje ja lasku kurssimaksusta.

Peruutusehdot

Mikäli kurssin osanottaja joutuu perumaan osallistumisensa pätevistä syistä (ns. force majeure, sairastuminen) ilmoittautumisajan päätyttyä, ei peruutusmaksua veloiteta. Muista syistä peruutusmaksu on 100 € ilmoittautumisajan päättymisen jälkeen tehdyistä peruutuksista. Peruutukset Suomen Työväen Musiikkiliiton toimistoon p. 050 414 3442 tai info.

Lisätietoja

Lisätietoja Aitoon musiikkikurssien käytännön asioista voit lukea Yleisinfo-sivulta. Lisätietoja saa myös Suomen Työväen Musiikkiliiton toimistosta, p. 050 414 3442 tai info.