Aitoon musiikkikurssien puhallinleiri järjestetään 28.6.−5.7.2022 Anna Tapion koululla Aitoossa Pälkäneellä.

Puhallinleirille ovat tervetulleita kaikenikäiset ja -tasoiset puhallin- tai lyömäsoitinten harrastajat. Leirille voi tulla myös ilman aiempaa soittokokemusta aloittamaan soittoharrastuksen minkä ikäisenä tahansa tai vaikkapa aloittamaan uuden lisäsoittimen soittamisen.

Puhallinleirin opetus

Puhallinleirin opetuksen pääpaino on orkesterisoitossa. Leirillä on kolme eritasoista puhallinorkesteria, joihin leiriläiset osallistuvat soittokokemuksensa mukaan:

A-orkesteri: edistyneimmät soittajat
B-orkesteri: n. 3−6 vuotta soittaneet
C-orkesteri: n. 1−2 vuotta soittaneet ja vasta-alkajat

Vasta-alkajien D-orkesteri ei toteudu kesän 2022 leirillä, mutta vasta-alkajat ovat tervetulleita mukaan C-orkesteriin!

Orkesterit harjoittelevat kaksi kertaa päivässä. Leiriläiset voivat halutessaan soittaa useammassakin orkesterissa.

Orkesterisoiton lisäksi leirillä on henkilökohtaisia soittotunteja. Jokainen leiriläinen saa oman instrumenttinsa yksilöopetusta 6 x 30 minuuttia leirin aikana. Lisämaksusta on mahdollista saada pidennetyt soittotunnit (soittotuntien pituus 45 minuuttia). Pitempiä soittotunteja suositellaan erityisesti soittoharrastuksessaan pitemmällä oleville soittajille.

Soittotunneilla keskitytään jokaisen osallistujan henkilökohtaiseen tilanteeseen. Opettajilta voi saada apua ja vinkkejä jokapäiväiseen harjoitteluun, sooloteokseen tutustumiseen tai vaikka orkesterissa soitettavien kappaleiden stemmoihin. Lisämaksusta soittotunteja voi saada useammassakin instrumentissa. Leirillä tarjotaan opetusta seuraavissa soittimissa: huilu, klarinetti, oboe, fagotti, saksofoni, käyrätorvi, trumpetti, pasuuna, baritonitorvi, tuuba ja lyömäsoittimet. Lisämaksusta on myös mahdollista saada laulunopetusta.

Leirillä myös kamarimusisointimahdollisuus pianistin kanssa. Musiikin hahmotusaineiden opetusta ei ole kesän 2022 ohjelmassa, mutta mahdollisuuksien mukaan järjestetään aiheeseen liittyvää työpajatyöskentelyä.

Puhallinleirin opettajat ja kapellimestarit

Puhallinleirin opettajat ja kapellimestarit löytyvät Henkilökunta-sivulta.

Leiriorkestereita johtavat myös kapellimestarikurssien osanottajat.

Konsertit

Puhallinleirin aikana järjestetään useita konsertteja. Lue lisää Konsertit-sivulta!

Puhallinleirin osallistumismaksut

Osallistumismaksu (12-vuotiaat ja sitä vanhemmat)
Osallistumismaksu alle 12-vuotiaille
STM:n jäsenryhmien jäsenille
Osallistumismaksu (12-vuotiaat ja sitä vanhemmat) 555 €
Osallistumismaksu alle 12-vuotiaille 500 €
Lisähinnat
Lisäsoitin 6 x 30 min 150 €
45 minuutin soittotunnit
Laulutunnit 3 x 30 min 75 €

Osallistumismaksu sisältää opetuksen (soittotunnit yhdessä soittimessa 6 x 30 min, orkesterit, säestystunnit yms. opetuksen) sekä täysihoidon (ruokailut ja majoitus 2–3 hengen huoneissa Anna Tapion koululla).

Jos haluat osallistua kursseille ilman majoitusta, voit kysyä kurssihintoja ateriapaketilla STM:n toimistosta (info tai p. 050 414 3442).

Yhden hengen huoneessa yöpyminen on mahdollista lisämaksusta (100 €). Yhden hengen huoneita on kuitenkin rajoitettu määrä, joka varmistuu ilmoittautumisajan päätyttyä.

Lisätuntipaketteja on tarjolla rajoitettu määrä.

Puhallinleirille ilmoittaudutaan sähköisellä lomakkeella:

Ilmoittaudu PUHALLINLEIRILLE!

Tietojen täyttämisen jälkeen paina "lähetä". Ilmoittautumislomakkeen lähettämisestä ei tule automaattista vahvistusviestiä, vaan Suomen Työväen Musiikkiliiton henkilökunta vahvistaa ilmoittautumisen lähettämällä sähköpostiviestin muutaman päivän sisällä.

Ilmoittautuminen päättyy 1.6.2022.

Aitoon musiikkikursseilla on rajallinen määrä paikkoja ja ne täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Kurssien osanottajille lähetetään kesäkuussa kurssikirje ja lasku kurssimaksusta.

Peruutusehdot

Mikäli kurssin osanottaja joutuu perumaan osallistumisensa pätevistä syistä (ns. force majeure, sairastuminen) ilmoittautumisajan päätyttyä, ei peruutusmaksua veloiteta. Muista syistä peruutusmaksu on 100 € ilmoittautumisajan päättymisen jälkeen tehdyistä peruutuksista. Peruutukset Suomen Työväen Musiikkiliiton toimistoon p. 050 414 3442 tai info.

Lisätietoja

Lisätietoja Aitoon musiikkikurssien käytännön asioista voit lukea Yleisinfo-sivulta. Lisätietoja saa myös Suomen Työväen Musiikkiliiton toimistosta, p. 050 414 3442 tai info.